joi, 23 mai 2013

Condus pe timp de ploaie

Buna dimineata.


Nu stiu in alte orase cum e vremea, dar in Cluj a plouat toata noaptea si inca nu s-a oprit.
Ploaia abundenta poate sa creeze conditii de drum periculoase si sa reduca foarte mult distanta de vizibilitate a soferului. Este important ca acesta sa stie cum sa reactioneze la situatii periculoase pe ploaie si pe un carosabil ud. Trebuie evitata acvaplanarea si niste anvelope auto foarte bune va pot ajuta in astfel de situatii.
Intotdeauna verificati anvelopele inainte de a pleca la drum. 

Asigurati-va ca efectuati urmatoarele operatiuni de intretinere:
Mentineti-va anvelopele umflate corespunzator. Presiunea corecta a aerului din anvelope este specificata de producatorul autoturismului si poate fi gasita pe marginea portierei vehiculului, pe stalpul portierei, pe usa torpedoului sau pe clapeta rezervorului de combustibil. Aceasta este mentionata si in manualul vehiculului. Numarul indicat pe partea laterala a anvelopei nu reprezinta presiunea recomandata a aerului din anvelopa, ci presiunea maxima a aerului din anvelopa. Este necesar sa verificati presiunea aerului din anvelope minim o data pe luna.
Verificati adancimea benzii de rulare. Adancimea corespunzatoare a benzii de rulare previne deraparea si acvaplanarea.
In cazul in care trebuie sa traversati o zona inundata trebuie sa stabiliti inainte niveul apei folosindu-va de repere de pe drum cum ar fi borne kilometrice, partile externe ale podului, indicatoare, etc. Daca nivelul apei va permite trecerea trebuie sa va deplasati cu o viteza redusa, sa evitati sa faceti valuri ce pot impinge apa la admisia de aer a motorului sau la alternator.
Evitati sa folositi franele. Ori de cate ori este posibil, incetiniti luand piciorul de pe pedala de acceleratie. Aprindeti farurile, chiar si pe ploaie usoara. Nu numai ca va vor ajuta sa vedeti soseaua, dar ii vor ajuta si pe ceilalti soferi sa va vada. Daca autoturismul dumneavoastra este echipat cu lumini pentru zi, ar trebui sa le aprindeti, pentru ca soferii din spate sa va poata vedea mai bine.
sofatul in conditii de vreme umeda solicita utilizarea cu precautie a comenzilor principale - directie, ambreiaj, frana si acceleratie - si mai mult spatiu pentru erori sau manevre de urgenta. Cand plecati la drum pe ploaie, incaltamintea dumneavoastra este uda si poate aluneca usor pe pedale. Frecati talpa incaltamintei pe presul sau covorasul de cauciuc, inainte de a porni motorul. Toti soferii trebuie sa verifice cu regularitate daca farurile, pozitiile spate, stopurile sau luminile de semnalizare functioneaza corect. Dureaza de trei ori mai mult sa franati pe carosabil umed decat pe carosabil uscat. Pentru ca este necesara o distanta mai mare pentru franare, este important sa nu stati foarte aproape de masina din fata. Mentineti putin peste doua lungimi de autoturism intre dumneavoastra si vehiculul din fata.
intotdeauna, dupa primele ploi soselele sunt foarte alunecoase, deoarece praful si uleiul de pe carosabilul uscat se combina cu apa si formeaza un strat alunecos. Este posibil ca soferii sa intampine probleme legate de controlul vehiculului si li se recomanda sa conduca cu mai multa atentie in prima jumatate de ora dupa inceperea ploii.

Drive safe, and make sure you do not run out of gas!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu