Cursele auto (cunoscute si sub numele de curse de
automobile, curse de motoare sau curse de masini) sunt un tip de sport cu
motor, care implica intreceri intre masini. Este unul dintre cele mai vizionate
sporturi televizate din lume.
Intrecerile au inceput la scurt timp dupa constructia
primului automobil de succes, alimentat cu benzina. Prima intrecere organizata
vreodata a avut loc la data de 28 aprilie 1887, de catre editorul sef al
publicatiei pariziene – Le Vélocipède – Monsieur Fossier. Cursa se intindea pe o
lungime de doi kilometri, de la Podul Neuilly, pana la Bois de Boulogne. Cursa
a fost castigata de catre Georges Bouton, de la compania De Dion-Bouton, cu o
masina pe care a construit-o impreuna cu Jules-Albert de Dion, dar avand in
vedere ca Bouton a fost singurul competitor care si-a facut aparitia, e cam
greu sa o numesti intrecere.
Paris-Rouen.
Prima intrecere motorizata
La data de 22 iulie 1984, revista pariziana Le Petit
Journal, a organizat ceea ce este considerata prima cursa de masini din lume,
din Paris la Rouen. Evenimentele sportive erau o buna modalitate de publicitate.
Pierre Giffard, editorul publicatiei, a promovat evenimentul ca fiind o
Competitie cu Trasuri fara Cai (Concours des Voitures sans Chevaux). 102
persoane au platit cate 10 franci taxa de intrare.
69 de masini au luat startul celor 50 km de calificare,
unde s-au selectat competitorii care puteau sa participe la evenimentul
principal, cursa de 127 km dintre Paris si Rouen. Competitorii variau de la
producatori celebri, ca Peugeot, Panhard sau De Dion, la proprietari amatori,
si doar 25 au fost selectati pentru cursa principala.
Cursa a inceput de la Porte Maillot si a continuat pe la
Bois de Boulogne. Contele Jules-Albert de Dion a fost primul care a ajuns la
Rouen dupa 6 ore si 48 minute, cu o viteza medie de 19 km/h. El a terminat cu 3’30”
in fata lui Georges Lemaître (Peugeot), urmat de Doriot (Peugeot) la 16’30”,
René Panhard (Panhard) la 33’30” and Émile Levassor (Panhard) la 55’30”.
Castigatorii oficiali au fost desemnati Peugeot si Panhard, deoarece masinile
erau jurizate dupa viteza, manevrare si specificatii de siguranta, iar masina
cu aburi a lui De Dion avea nevoie de un fochist, ceea ce era interzis.
Drive safe, and make sure you do not run out of gas!
_1st.jpg)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu