joi, 30 mai 2013

Istoria automobilului - partea a III-a



Nicolas Joseph Cugnot al Frantei a construit primul automobil in 1769 - recunoscut de catre British Royal Automobile Club si Automobile Club de France. Deci, de ce spun atat de multe carti de istorie ca automobilul a fost inventat de catre Gottlieb Daimler sau Karl Benz? Aceasta se datoreaza faptului ca atat de Daimler cat si Benz au inventat vehicule pe benzina practice si de mare succes, care a inaugurat epoca de automobilelor moderne. Daimler si Benz au inventat masini care aratau si functionau ca masinile pe care le folosim astazi.

Istoria motorului cu ardere interna - Inima automobilelor

Un motor cu combustie interna este orice motor care utilizeaza arderea exploziva de combustibil pentru a impinge un piston in interiorul unui cilindru - miscarea pistonului invarte un arbore cotit, care se invarte apoi rotile auto prin intermediul unui lant sau o planetara. Diferitele tipuri de combustibil utilizate in mod obisnuit pentru motoarele cu ardere interna sunt benzina, motorina si kerosenul.

Un scurt rezumat al istoriei a motorului cu ardere interna include urmatoarele repere:
  • 1680 - fizicianul olandez, Christian Huygens, a proiectat (dar nu a construit niciodata) un motor cu ardere interna care urma sa fie alimentat cu praf de pusca. 
  • 1807 - Francois Isaac de Rivaz din Elvetia inventat un motor cu ardere interna, care a folosit un amestec de hidrogen si oxigen ca si combustibil. Rivaz a proiectat o masina pentru motorul lui – primul automobil cu ardere interna. Cu toate acestea, proiectul lui a fost unul foarte nereusit. 
  •  1824 – inginerul englez, Samuel Brown a adaptat un vechi motor Newcomen cu aburi pentru a arde benzina, si l-a folosit pentru a alimenta pentru scurt timp un vehicul care a urcat Shooter’s Hill din Londra. 
  •  1858 – inginerul de origine belgiana, Jean Joseph Étienne Lenoir a inventat si brevetat (1860), un motor cu ardere interna, cu dubla actiune, cu aprindere cu scanteie electrica, alimentat cu gaz de carbune. In 1863, Lenoir a atasat un motor imbunatatit (cu petrol si un carburator primitiv) pe un vagon cu trei roti care a reusit sa finalizeze o calatorie istorica pe o distanta de cincizeci de mile. 
  •  1862 - Alphonse Beau de Rochas, un inginer civil francez, a brevetat dar nu a construit un motor in patru timpi (brevet francez # 52593, 16 ianuarie 1862). 
  •  1864 - inginerul austriac, Siegfried Marcus, a construit un motor cu un singur cilindru, cu un carburator brut, si a atasat motorul sau la un carucior pentru o cursa de 150 de metri. Cativa ani mai tarziu, Marcus proiectat un vehicul care a a ajuns pentru scurt timp la 10 mph, considerat de cateva istorici ca precursor al automobilului modern, fiind primul vehicul pe benzina din. 
  •  1873 - George Brayton, un inginer american, a dezvoltat un motor de succes pe kerosen, in doi timpi (a folosit doi cilindri de pompare externi). Cu toate acestea, a fost considerat primul motor pe petrol sigur si practic. 
  •  1866 - inginerii germani, Eugen Langen si Nikolaus August Otto au imbunatatit lui modelele lui Lenoir si de Rochas si au inventat un motor cu benzina mult mai eficient. 
  •  1876 ​​- Nikolaus August Otto a inventat si brevetat mai tarziu, un motor in patru timpi de succes, cunoscut sub numele de "ciclul Otto". 
  •  1876 ​​- Primul motor in doi timpi de succes a fost inventat de Sir Dougald Clerk. 
  •  1883 - inginerul francez, Edouard Delamare-Debouteville, a construit un motor in patru timpi cu un singur cilindru, care a functiona pe gaz de aragaz. Nu este sigur daca el intr-adevar a construiy o masina, cu toate acestea, proiectele lui  Delamare-Debouteville au fost foarte avansate pentru acea perioada – in unele privinte mai avansate decat ale lui Daimler si Benz, cel putin pe hartie. 
  • 1885 - Gottlieb Daimler a inventat ceea ce este adesea recunoscut ca prototip al motorului pe benzina modern - cu un cilindru vertical, si cu benzina injectata printr-un carburator (brevetat in 1887). Daimler a construit mai intai un vehicul pe doua rot – "Reitwagen" – pentru acest motor, iar un an mai tarziu a construit primul din autovehicul lume cu patru roti. 
  •  1886 - La 29 ianuarie, Karl Benz a primit primul brevet (DRP No. 37435) pentru o masina pe benzina. 
  •  1889 - Daimler a construit un motor in patru timpi imbunatatit cu supape in forma de ciuperci si doi cilindri in V. 
  •  1890 - Wilhelm Maybach a construit primul motor cu patru cilindri, in patru timpi.
   

Importanta lui Nicolaus Otto

Unul dintre cele mai importante repere in proiectarea motoarelor provine de la Nicolaus August Otto, care in 1876 a inventat un motor pe benzina eficient. Otto a construit primul motor practic cu ardere interna in patru timpi numit "motor cu ciclu Otto", si de indata ce si-a terminat motorul sau, l-a atasat unei motociclete. Contributiile lui Otto au fost foarte semnificative istoric. Motorul sau in patru timpi a fost universal adoptat pentru toate automobilele cu combustibil lichid.

Importanta lui Karl Benz

In 1885, inginerul mecanic german, Karl Benz a proiectat si a construit primul automobil practic din lume care era propulsat de un motor cu combustie interna. La 29 ianuarie 1886, Benz a primit primul brevet (DRP nr 37435) pentru o masina pe benzina. A fost un automobil pe trei roti; Benz a construit prima sa masina cu patru roti in 1891. Benz & Cie, compania fondata de inventator, a devenit cel mai mare producator mondial de automobile, la sfarsitul secolului XIX. Benz a fost primul inventator care a integrat un motor cu ardere interna cu un sasiu - proiectate impreuna.

Importanta lui Gottlieb Daimler

In 1885, Gottlieb Daimler (impreuna cu partenerul sau de design Wilhelm Maybach) a dus motoru cu ardere interna a lui Otto un pas mai departe, si a brevetat ceea ce este general recunoscut ca prototipul motor pe benzina modern. Legatura dintre Daimler si Otto a fost una directa, Daimler a lucrat ca director tehnic al Deutz Gasmotorenfabrik, care era co-detinuta de Nikolaus Otto in 1872. Exista unele controverse cu privire la cine a construit prima motocicleta - Otto sau Daimler.

Motorul Daimler-Maybach din 1885 era mic, usor, rapid, folosea un carburator cu injecie de benzina, si avea un cilindru vertical. Dimensiunea, viteza si eficienta a motorului au permis o revolutie in designul auto. La 08 martie 1886, Daimler a luat o diligenta si a adaptat-o ​​pentru a incorpora motorul sau, proiectand, astfel, primul automobil din lume cu patru roti. Daimler este considerat primul inventator care a inventat un motor practic cu ardere interna.

In 1889, Daimler a inventat un motor cu doi cilindri in V, in patru timpi, cu supape in forma de ciuperca. La fel ca motorul lui Otto din 1876, noul motor Daimler a pus bazele pentru toate motoarele auto care au urmat. De asemenea, in 1889, Daimler si Maybach a construit primul automobil pornind de la zero, si nu au adaptat un alt vehicul destinat altor intrebuintari, cum s-a facut pana atunci. Noul automobil Daimler avea o transmisie cu patru trepte si atingea viteze de 10 mph.

Daimler a fondat Daimler Motoren-Gesellschaft in 1890 pentru fabricarea proiectelor sale. Unsprezece ani mai tarziu, Wilhelm Maybach a proiectat automobilul Mercedes.


Drive safe, and make sure you do not run out of gas!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu